Zdá se vám toto slovní spojení nepatřičné? Copak matematika se svými čísly, zákonitostmi a přísnou logikou může být zábavná? Tak se na to zeptejte dětí ze 2.A. Od konce letošního září se každé úterý setkávají ve stejnojmenném kroužku s tak trochu jinou matematikou.
Pomocí tzv. prostředí metody pana profesora Hejného si osvojují matematické učivo různými způsoby, takže např. obvyklé sčítání a odčítání neprocvičují na nekonečných sloupečcích s příklady, ale řeší:
- sčítací pyramidy,
- počítají cestující při jízdě s autobusem (a jen tak mimochodem se u toho učí pracovat s daty v tabulce),
- hledají vztahy mezi čísly v barevných pavučinách
- nebo společně s dědou Lesoněm přemýšlejí nad přetahovanou zvířátek (a pssst – že se u toho seznamují s rovnicemi, to jim ještě říkat nemusíte).
Často se zde používá metoda „pokus – omyl“, úlohy mívají více řešení (a děti si to své musí v diskuzi umět obhájit) a chyba není nic trestuhodného, ale naopak něco, co je vítáno, protože nás může posunout dál. Děti se tak díky tomuto způsobu nenásilně učí přemýšlet a řešit problémy.
Mgr. Vlasta Koppová
Fotografie si můžete prohlédnout TADY.