Školní metodik prevence

Školní metodik prevence: Mgr. Lenka Jeřábková

E-mail:lenka.jerabkova@zslukasove.cz

Telefon: 596 784 723

Kabinet: pavilon B, přízemí

Cílem nás, pedagogů, je vytvořit pozitivní atmosféru a přispět k pozitivnímu přístupu rodičů i veřejnosti ke škole. Snažíme se stále novými metodami práce zefektivňovat výuku, využívat nejmodernějších pomůcek a porozumět potřebám dětí. Aby naše práce byla úspěšná, potřebujeme komunikovat a spolupracovat s vámi, rodiči. Vy znáte své děti a jejich potřeby nejlépe.

Oblast působení školního metodika prevence:

  • nezdravé vztahy v kolektivu třídy a mezi žáky školy, které mohou vést k šikaně a kyberšikaně;
  • záškoláctví a prevence školního neúspěchu;
  • vandalismus, krádeže, ničení osobních věcí žáků ve škole;
  • fyzické a psychické ubližování a slovní napadání žáků ve škole, agresivita;
  • experimenty žáků s návykovými látkami, kouření, alkoholismus; závislosti všeho druhu, např. netolismus, gambling;
  • projevy rasové a menšinové intolerance;
  • poruchy příjmu potravy, sebepoškozování;
  • domácí násilí a sexuální zneužívání;
  • …a další problémy ovlivňující vzdělávání a výchovu žáků.

Co dělá školní metodik prevence?

  • Ve spolupráci s pedagogickým sborem školy tvoří preventivní strategii primární prevence ve škole a každoročně preventivní program školy, plánuje, popř. realizuje konkrétní preventivní aktivity pro jednotlivé třídní kolektivy;
  • koordinuje realizaci všech aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších rizikových projevů chování, např. rasismus a xenofobie, které souvisí s otázkou přijímání kulturní a etnické odlišnosti;
  • metodicky vede pracovníky školy v oblasti rizikových projevů chování (vyhledávání problémových projevů chování), koordinuje jejich další vzdělávání v oblasti prevence;
  • vede písemné záznamy o projevech rizikového chování žáků na škole, eviduje navržená a realizovaná opatření, shromažďuje odborné zprávy a informace o žácích v péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence rizikového chování žáků;
  • ve spolupráci s třídními učiteli vyhledává žáky s riziky, monitoruje varovné signály, provádí dotazníková šetření;
  • žákům i jejich zákonným zástupcům poskytuje poradenství o problematice rizikových projevů chování, o možnostech řešení, poskytuje kontakty na spolupracující instituce;
  • koordinuje spolupráci školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku rizikového chování žáků.
Menu