V pátek 13. května 2016 se žáci 9. A zúčastnili celodenního projektu věnovanému problematice 2. světové války a otázce extremismu. Projekt, jenž byl realizován v působivých prostorách Dolní oblasti Vítkovic, byl zacílen na vlastní prožitek a přenesenou zkušenost zprostředkované skrze práci s kresbami a texty terezínských dětí a skrze hudbu a umění pohybově-dramatická.
Žáci se mohli prožitkovou formou seznámit s konkrétními fakty 2. světové války, koncentračních táborů a židovských ghett. Tyto informace na sebe nechali působit a následně je přetvářeli do vlastní tvůrčí činnosti. Oživovali dobové fotografie a postavy na nich zachycené, nechali vyslovovat předměty (repliky) odrážející jejich pocity, emoce a obavy. Vytvářeli monology předmětů, jejichž osudy byly spjaty s danou problematikou. Vlastní interpretace básní a maleb terezínských dětí zobecňovali a přetvářeli do skupinové koláže. Nechyběla ani závěrečná skupinová reflexe.
Žáci se do projektu nechali plně vtáhnout: jejich schopnost vcítit se, interpretovat a kreativně informace zpracovat byla až překvapující.
Prohlédněte si fotografie.
Mgr. Andrea Stachowiczová a Mgr. Veronika Svojanovská
Příklad textu, který vymyslel žák 9.A:
Monolog času
Mám strach jít s pravdou ven!
Stydím se za to, že jsem ukradl čas bezmocným lidem, které v životě nepotkalo moc štěstí! Cítím se
bezmocně. PROČ? Moje druhé Já ovládá mě samého.
Někdo čas bere, někomu čas dává!
Ale pořád plynu dál a nemůžu to zastavit! Ocitl jsem se v koloběhu života, který si sám dělá, co chce!
Já jsem ten, co se nechá ovládat.