Jedním z projektů, které v současné době na naší škole probíhají, je „Rozvoj čtenářské gramotnosti“. V rámci výuky českého jazyka se v každé z vybraných tříd uskuteční deset Čtenářských dílen, ve kterých budou děti při práci s knihami rozvíjet své čtenářské dovednosti.
Liščata z Áčka (třída 2.A) se do toho to projektu rovněž zapojila. Čtyři lekce už máme za sebou. Děti se seznámily s pravidly Čtenářské dílny a na příběhu malého kocourka z knihy Josefa Koláře Z deníku kocoura Modroočka se učí soustředěně a pozorně číst a nerušit při tom ostatní.
V následujícím rozhovoru a samostatné práci pak prokazují, jak rozumějí přečtenému textu a do jaké míry si osvojily literární pojmy a čtenářské strategie, které v hodinách češtiny od září procvičujeme.
Zanedbatelný není ani výchovný efekt, protože od rozebírání vlastností kočičích hrdinů se velmi snadno dostaneme k povídání o vztazích mezi lidmi. Děti se tak učí přemýšlet a formulovat, případně i obhajovat, své názory.
Mgr. Vlasta Koppová
Fotografie z hodiny si můžete prohlédnout TADY.