Cesta za poznáním… vědecko-technická exkurze Olomouc – Brno

Ve dnech 24. a 25. října 2019 se uskutečnil poznávací výlet vybraných žáků šestých až devátých ročníku za vědou, technikou a poznáním.

Naše první kroky vedly před Pedagogickou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci – od devíti hodin byl pro naše žáky připraven program v rámci TechnoLabu. Žákům se věnovali vyučující a studenti z Katedry technické a informační výchovy. Pro žáky byl připraven bohatý program v dílnách – každý z žáků si mohl vyrobit a odnést funkční hodiny, laserem vygravírovanou propisku se svým jménem, lžíci zdobenou FIMO hmotou, ručně gravírovanou sklenici, vařečku nebo obracečku s vypálenými obrázky či textem, šperky zdobené metodou drátkování atd. Děti nezapomínaly ani na své rodiče, prarodiče či sourozence a vyráběli jim nejrůznější dárečky – vařečky, klíčenky nebo průpisky…

Po polední přestávce na jídlo následoval pěšky přesun do nedaleké Korunní pevnůstky, kde se nachází Pevnost poznání. Zde měli žáci možnost projít si všechny expozice – Věda v Pevnosti, Živá voda, Rozum v hrsti, Světlo a tma. Všichni žáci rovněž v Planetáriu zhlédli filmovou projekci Neuvěřitelný vesmír.

Po prohlídce jsme se vydali k autobusu, který nás odvezl na okraj Brna – ubytování jsme měli zajištěno v areálu Kadlcova mlýnu. Žáci s radostí přivítali velké hřiště, na kterém si do večeře hráli fotbal, basketbal nebo se jen procházeli. V areálu byl rybník s vodním ptactvem i pastviny s ovečkami a kozami. Nad hlavami nám létali netopýři…

Ráno jsme se vydali do brněnského „Science centra VIDA!“, kde si žáci prošli všechny expozice a v Divadle vědy zhlédli a aktivně se zapojili do Science show Detonátor! Program jsme zakončili odpoledne a vydali jsme se domů.

A jak exkurzi hodnotí žáci…?

• Výlet se mi líbil, naučil jsem se mnoho nových věcí, např. jak funguje 3D tiskárna, kolik máme galaxií, jak sestavit hodiny… Ubytování se mi líbilo, jídlo měli dobré. Zábava byla super. Chtěl bych jet i na další poznávací výlety. Děkuji moc. Adam Kovář, třída VI.C
  • První den v Olomouci byl velmi dobrý. Překvapila mě výroba věcí. V Pevnosti poznání byly velmi vynikající exkurze a hlavně planetárium. Druhý den ve Vidě byl úplně vynikající, hlavně představení kolo na laně. Jakub Holáň, třída VI.B
  • Dobře vybrané místo, pěkný hotel, dobré jídlo. Rozhodně bych jel znova, hlavně jsem se nemusel učit. Poznal jsem spoustu věcí: laser, pájení a další super věci… Petr Olivík, třída VII.A
  • Líbilo se mi v Science centru v Brně, mohli jsme si vyzkoušet hodně různých atrakcí. Ve čtvrtek jsme byli na Pedagogické fakultě v Olomouci, líbilo se mi vyrábění ze dřeva a spoustu jiných věcí, které jsme si mohli vyzkoušet. Laura Kračmarová, třída VI.B
  • V Olomouci se nám na Pedagogické fakultě věnovali a měli pro nás připravena různá stanoviště, na kterých jsme si mohli vyzkoušet spoustu věcí: výrobu hodin, náhrdelníku, broušení do skla. Všechno, co jsme si vyrobili, jsme si mohli odnést. Další zastávka v Olomouci byla Pevnost poznání, kde jsme si prošli všechna patra s různými expozicemi a nakonec i planetárium, kde jsme si mohli vybrat dokument. Byli jsme ubytovaní v penzionu Kadlcův mlýn. Ubytování bylo moc hezké a chutnalo nám tam. Další den jsme jeli do Brna. Potom, co jsme prošli celou Vidu, jsme šli do sálu, kde jsme viděli science show. Jsem velmi ráda za tuhle novou zkušenost a příjemný výlet. Lucie Kořenková, třída VIII.A

Tato cesta za poznáním se uskutečnila v rámci projektu Statutárního města OstravaTalenty ve školce i ve škole“ – projekt se zaměřuje na podporu nadání a talentu a podporu přírodovědných a technických dovedností.

Prohlédněte si celou fotogalerii.

Mgr. Martina Veřmiřovská

Prohlédněte si video z vědecko-technické exkurze: